Hoe Jij Vanaf Vandaag Een Gezond Leven Kan Gaan Leiden Met Deze Stappen.

In een wereld met veel afleiding, lekker eten en steeds meer mensen met obesitas, lijkt gezonder leven steeds lastiger te worden voor mensen. Maar dit hoeft natuurlijk niet!

Gezond zijn het belangrijkste wat er is. Als jij niet gezond bent, ben je volgens ons niet succesvol. En zeg eens eerlijk, hoe voel jij je als je ziek, zwak of misselijk bent? Ben jij dan in staat om optimaal te presteren?

Fit worden en gezond leven is soms makkelijker dan je denkt. Het enige wat je nodig hebt is doorzettingsvermogen en de juiste kennis die je uiteindelijk zelf kan toepassen. Wil jij dit ook? Lees dan snel verder.

Wat is gezond leven?

Voor de een is gezond leven anders dan voor de ander. Zo denkt de een dat opstaan met een Red Bull geen kwaad kan, terwijl de ander daar nooit aan zou moeten denken. Gezond leven gaat verder dan alleen maar gezond eten en drinken. Ook slaap, ontspanning en mentale gesteldheid speelt een belangrijke rol bij je gezondheid.

gezond leven door te lezen

Eet niet alleen gezond, train ook bijvoorbeeld je brein

Gezond leven tips

Om je te helpen geven wij alvast een paar praktische tips die jij direct kan toepassen. Al deze tips zorgen ervoor dat gezond leven haalbaar wordt.

  1. Drink genoeg water, thee en koffie en geen frisdrank (niet te veel koffie)
  2. Start je dag met Bulletproof Koffie (gezond, lekker en geeft je enorm veel energie. Hieronder vind je een video hoe je bulletproof koffie maakt).
  3. Slaap ongeveer 8 uur per dag (per persoon verschillend. Zorg ervoor dat je uitgerust wakker wordt, dan heb je genoeg slaap)
  4. Doe aan meditatie. Tijdens mediteren wordt spanning verwijderd, krijg je meer energie en wordt de gezondheid in over het algemeen positief beĆÆnvloed.
  5. Eet minimaal 300 gram groente per dag
  6. Ga naar de sauna
  7. Neem een koude douche
  8. Doe aan een leefstijl dat bij jou past qua voeding (bijvoorbeeld ketogeen dieet en/of intermittent fasting)
  9. Train elke dag je brein (door middel van lezen, ontwikkelen of door iets nieuws te leren)
  10. Beweeg veel (mensen zijn gemaakt om in beweging te zijn, niet om stil te zitten)

 

Dag stappenplan

Om je te helpen hebben we een dagschema voor je gemaakt, hoe jij gezond de dag door kan gaan. Let op, dit is per persoon verschillen. Het kan zijn dat dit voor jou werkt, maar dit hoeft niet zo te zijn. Ervaar het zelf en stuur bij waar nodig is.

Zorg er ten eerste voor dat je de dag van te voren weet hoe jij de volgende dag gaat leven. Op deze manier maak je niet alleen bewuste keuzes, maar neem je vaak ook gezondere keuzes en ben je bijvoorbeeld productiever. Onze eerste tip is dan ook om een dag van te voren je maaltijden te plannen. Wat ga je eten op welk tijdstip? Door dit soort dingen alvast in rust een dag van te voren te plannen, ben je niet geneigd om in haast ongezonde beslissingen te maken.

Het voorbeeld stappenplan dat we geven ziet er uit, zoals wij die op dagelijkse basis toepassen.

06:30 Wekker en iets doen wat energie geeft: fietsen, lopen, opdrukken etc.
08:00 Starten met werken
09:00 Eerste maaltijd. Hier ziet vaak iets in wat vult en gezond is. Denk hierbij aan een shake van 300 gram kwark, verschillende soorten fruit en lijnzaad. Makkelijk, simpel en lekker.
12:00 Tweede maaltijd. Wij kiezen er vaak voor om een eerder gemaakte maaltijd mee te nemen. Denk hierbij aan rijst met 150 gram groenten. Probeer voornamelijk voeding te eten dat rijk is aan micronutriƫnten (vitaminen, mineralen).
17:30 Laatste maaltijd. Hier nemen wij wederom veel groenten (200-300 gram). Probeer door de dag heen verschillende soorten groenten te eten. Een makkelijke vuistregel is om groenten te eten van verschillende kleursoorten. Vanaf 18.00 uur gaat het vasten in. De volgende maaltijd is pas de volgende dag om 09:00 uur ’s ochtends.

Wil je meer weten over intermittent fasting? Laat dan even een reactie achter onder aan deze post.

19:30 Sporten + sauna + koude douche. Doe vooral iets wat je leuk vindt. Als jij fitness geen zak aan vind, doe het dan vooral niet. Wanneer je iets doet wat je leuk vindt, houd je dit langer vol. Na een training gaan wij regelmatig de sauna in en sluiten we af met een (ijs)koude douche.
22:30 Bedtijd. Morgen weer klaar om te vlammen.

Dit is een simpel dagschema. We weten waar we aan toe zijn en nemen bewuste keuzes. Gevolg? Gezond leven, bewust leven en niet meegaan in de sleur van de dag. Durf ook is een keer ‘Nee’ te zeggen tegen bijvoorbeeld een cola (ook al vindt iemand je dan ‘saai’).

Wil je meer weten over onder andere gezond leven en wil je meer resultaat uit het leven halen? Download dan gratis ons e-boek.